Εσωτερική αξιολόγηση

Tα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης που εξάγονται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 34 του ν. 4692/2020.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ


Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου


Το 1ο Γενικό Λύκειο Νάουσας βρίσκεται στην οδό Φιλώτα Κόκκινου στην άκρη της πόλης Νάουσα του Νομού Ημαθίας. Είναι κτισμένο στις παρυφές ενός δάσους με πανοραμική θέα στον κάμπο, με επαρκείς και ασφαλείς χώρους για τα παιδιά, Οι μαθητές ως επι το πλείστον προέρχονται απο αγροτικές και αστικές οικογένειες της ευρύτερης περιοχής της Νάουσας. Συστεγάζεται με το 2ο Γενικό Λύκειο Νάουσας και με το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας. Το κτίριο αποτελείται απο το ισόγειο και τους δύο ορόφους . Το 1ο ΓΕΛ χρησιμοποιεί αίθουσες του ισογείου και του πρώτου ορόφου και στον δεύτερο όροφο έχει το εργαστήριο Πληροφορικής. Τα γραφείο του Διευθυντή/της Διευθύντριας και των Καθηγητών/τριών του Συλλόγου βρίσκονται στο ισόγειο, ακριβώς δίπλα απο το γραφείο του/της Διευθυντή/ντριας..
Το μαθητικό δυναμικό κατά το σχολικό έτος 2021-2022 ήταν το κάτωθι:
Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ: 93 μαθητές/τριες, 4 τμήματα
Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ: 93 μαθητές/τριες, 4 τμήματα
Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ: 94 μαθητές/τριες, 4 τμήματα


Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Οι άριστες σχέσεις μαθητών και εκπαιδευτικών στις δύσκολες περιστάσεις της πανδημίας, η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών του σχολείου για ηλεκτρονική διδασκαλία και ο δανεισμός ηλεκτρονικών συσκευών σε μαθητές με τεχνολογικές ελλείψεις.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί , πολλές δραστηριότητες υλοποιήθηκαν – κυρίως – στα πλαίσια του ωρολογίου προγράμματος , ώστε να συμμετέχουν και οι μαθητές/ μαθήτριες που μετακινούνται σε καθημερινή βάση με λεωφορείο από τα δημοτικά διαμερίσματα του διευρυμένου Δήμου Νάουσας προς το 1ο ΓΕΛΝάουσας.
Σκοπός των δραστηριοτήτων ήταν η ενδυνάμωση του αξιακού συστήματος που διέπει τις σχέσεις των μελών της σχολικής κοινότητας, η καλλιέργεια των αρετών της συνεργασίας , της ανεκτικότητας, της ειλικρίνειας , της εργατικότητας, της συνέπειας και της φιλανθρωπίας . Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν ( στήριξη του συσσιτίου της εκκλησίας , προσφορά τροφίμων στα καλάθια των σούπερ μάρκετ, συμμετοχή σε εθελοντικές δραστηριότητες – τόσο των μαθητών/ μαθητριών όσο και των καθηγητών- , καταγραφή απόψεων είτε με τη μέθοδο της συμπλήρωσης ερωτηματολογίων είτε μέσα από τις τεχνικές της συζήτησης και του καταιγισμού ιδεών) πιστεύουμε ότι βελτίωσαν τη ζωή των μελών της σχολικής κοινότητας.
Σημεία προς βελτίωση
Δυνατότητα περαιτέρω βελτίωσης της επικοινωνίας του Σχολείου με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Γόνιμη θα ήταν η συνεργασία του σχολείου με αρμόδιους φορείς για τη διεξαγωγή επιμορφωτικών συνεδριάσεων με την παράλληλη συνδρομή συμμετοχή Γονέων/Κηδεμόνων για θέματα κοινού και σχολικού ενδιαφέροντος. Παράλληλα, θα ήταν δυνατό να σχεδιαστούν και υλοποιηθούν κοινές δράσεις του σχολείου και των γονέων/κηδεμόνων αναφορικά με περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Η άμεση ανταπόκριση του σχολείου σε κάθε αίτημα και η ετοιμότητα που έδειξαν οι εκπαιδευτικοί
Σημεία προς βελτίωση
Περισσότερη συνεργασία με τον Δήμο Νάουσας αλλά και με τους διάφορους τοπικούς φορείς. Η
προγραμματισμένη δημιουργία νέας ιστοσελίδας του Σχολείου στο ΠΣΔ πραγματοποιήθηκε επιτυχώς.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Πολλοί εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αλλά και θέλουν να συμμετάσχουν και στο μέλλον σε διάφορα επιμορφωτικά προγράμματα.
Σημεία προς βελτίωση
Διενέργεια περισσότερων και διαρκών επιμορφώσεων.


Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Λειτουργία Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 5
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Σχολική διαρροή – φοίτηση
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Κατά την φετινή χρονιά και λόγω της χαλάρωσης των μέτρων και επαναλειτουργίας
δια ζώσης της σχολικής μονάδας , το κλίμα του σχολείου επανήλθε δειλά στην
κανονικότητα μιας εκπαιδευτικής μονάδας και όλων των κριτηρίων που την
συνθέτουν (δια ζώσης λειτουργία των μαθημάτων, επαναφορά των σχέσεων στο
μαθητικό δυναμικό αλλά και στο εκπαιδευτικό, δράσεις που συσφίγγουν αλλά και
δημιουργούν φιλική ατμόσφαιρα. Το σχολείο επελέγη κατόπιν συμμετοχής σε
αξιολογική διαδικασία μεταξύ των σχ. μονάδων σε πρόγραμμα Πρεσβευτών του
Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου. (βλ. https://1lyk-naous.ima.sch.gr/?p=83) Βέβαια η
συμμετοχή των μαθητών -τριών ήταν συγκεκριμένη όμως η εθελοντική συμμετοχή
ήταν μεγάλη και αυτό είχε ως αποτέλεσμα καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς να
συμμετέχει σε δράσεις και δραστηριότητες που ενέπλεκαν τόσο τον μαθητικό
πληθυσμό όσο και το εκπαιδευτικό δυναμικό , πέραν των καθηγητριών που ήταν
υπεύθυνες του εν λόγω προγράμματος. Η διάδραση του προγράμματος αυτού τόσο
στην σχολική κοινότητα όσο και στην παρακείμενη (το γειτονικό σχολείο) επίδρασε
με θετικό πρόσημο στον χαρακτήρα και στο εν γένει σχολικό κλίμα . Πέραν αυτού
του προγράμματος το σχολείο διακρίθηκε σε Αγώνες επιχειρηματολογίας Λυκείων
Ημαθίας, Πέλλας Πιερίας τους οποίους και διοργάνωσε και κατέλαβε την δεύτερη
θέση. (βλ. https://1lyk-naous.ima.sch.gr/?p=219 ) Επίσης διοργάνωσε ημερίδα για
τον Σχολικό εκφοβισμό , με τη συμμετοχή της Ψυχολόγου και της Κοινωνικής
Λειτουργού του σχολείου μας και η οποία έγινε με προετοιμασία των μαθητών/τριών
, συζήτηση, ενημέρωση, προβολή ενός ντοκιμαντέρ με σχετικό θέμα και
ερωτηματολόγιο. Υπήρξε καθολική συμμετοχή των μαθητών-τριών. Επίσης μετά από
την πρωτοβουλία της Πανελλήνιας Ένωσης Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων
Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝΕΚΦΕ) και ενεργοποίηση του καθηγητή Μαθηματικών
έλαβε χώρα με μαθητές της Β Λυκείου το λεγόμενο πείραμα του Ερατοσθένη (βλ.
https://1lyk-naous.ima.sch.gr/?p=129 ) ΠΡΟΣΟΧΗ : Λόγω τεχνικού προβλήματος που
αντιμετωπίσαμε και το οποίο επιλύθηκε τελικά με την συνδρομή τεχνικού
συμβούλου του ΙΕΠ, δεν κατέστη δυνατόν όλες οι δράσεις να καταγραφούν μετά την
ημερομηνία του κλεισίματος της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, έτσι υποχρεωτικά τις
καταγράφουμε και τις αναφέρουμε συνοπτικά στις παρατηρήσεις.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Διαμορφώθηκε μια γενική εκτίμηση για το σχολικό περιβάλλον, τόσο εκ μέρους των εκπαιδευτικών όσο και πρωτίστως εκ μέρους του μαθητικού δυναμικού , αλλά και τους παράγοντες που επηρεάζουν το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο , συστηματοποιήθηκαν οι τομείς και οι προτεραιότητες του εκπαιδευτικού έργου με κριτήρια της επιλογής τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών -τριών σε αγαστή συνεργασία. Και βέβαια ο προγραμματισμός αλλά και η ολοκλήρωση των δράσεων, απέφερε θετικό πρόσημο ως προς την βελτιστοποίηση του εκπαιδευτικού έργου της κοινότητας.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Σαφώς και λόγω της πανδημίας που συνεχίζει να υφίσταται , βέβαια όχι στον υψηλό βαθμό του πρόσφατου παρελθόντος, οι δυσκολίες της τήρησης των αποστάσεων μεταξύ των ατόμων και η χρήση πάντα προστατευτικών μέτρων είναι ένα γεγονός που προκαλεί δυσφορία και που όμως είναι απαραίτητο για την διατήρηση της υγείας όλων.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα